Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 881 av 1798

Hantera kontroversiella frågor – Utveckla strategier för att hantera spänningsfält och undervisningen om kontroversiella frågor i skolan

2018-02-01
Ett verktyg som gör det lättare för rektorer och skolledare att hantera spänningsfält och undervisning om kontroversiella frågor i skolan. Utarbetat i samverkan mellan Österrike, Cypern, Irland, Montenegro och Storbritannien, med bidrag av Albanien, Frankrike och Sverige. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Seven easy steps to personalized mindfulness in schools

2018-01-31
Are your attempts to integrate mindful moments into you or your students' days falling flat? If mindfulness routines are not natural to the activities your students already enjoy, students may have a hard time adopting these habits. Personalized mindfulness gives students the freedom to choose how they want to return to the present whenever their…
Forskning och utveckling kategorier

How to be a collaborative leader

2018-01-31
Collaborative-leadership models in schools can help school leaders retain teachers, asserts Matthew Joseph, director of digital learning, informational technology and innovation for Milford Public Schools in Massachusetts. In this commentary, he shares seven steps to help foster the model.
Forskning och utveckling kategorier

Trappan gör tabellerna tydliga

2018-01-30
För två, tre år sedan var det lite i ropet med mattetrappor. Och eftersom vi har en skola i två våningar tänkte vi att det kunde passa hos oss. Vår pedagogiska tanke är egentligen att eleverna ska få med sig multiplikation gratis. De passerar ju trappan flera gånger om dagen.