Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 890 av 1799

Forskning och utveckling kategorier

What will drive digital leadership in 2018?

2018-01-18
Digital leaders in higher education need to eliminate "'last century' thinking" and convoluted processes if they want to attract students and spark growth on their campuses, asserts Samuel Conn of the nonprofit technology consortium NJEdge. Conn outlines three areas where leaders need to focus their change efforts, including personalized instruction and data security.
Forskning och utveckling kategorier

Flerspråkighet som resurs

2018-01-18
Språk- och kunskapsutveckling hänger ihop och därför är frågor om språk viktiga för alla lärare. Nedan tipsar vi om flera resurser som kan vara användbara för att utveckla undervisningen. Här samlas forskning, reflektionsfrågor och konkreta exempel på hur du kan arbeta med flerspråkighet i klassrummet.
Forskning och utveckling kategorier

Fler bråk ger bättre resultat – i matematiken

2018-01-17
Undervisningens innehåll på förskolan och på grundskolans olika stadier tenderar att vara för lika. Detta kan vara en orsak till att eleverna inte utvecklar sin förståelse för matematik från år till år. Så kan man sammanfatta resultatet av ny forskning som Caroline Nagy, universitetsadjunkt vid Högskolan i Halmstad, står bakom.
Forskning och utveckling kategorier

Ingen vits stressa med språkträning

2018-01-17
Barn som börjar tidigt med främmande språk blir inte bättre på språket än de som börjar senare, visar forskning. Niclas Abrahamsson, professor i svenska som andraspråk vid Centrum för tvåspråkighetsforskning, slår hål på myten.

5-minute feedback strategy that motivates learning

2018-01-16
Use this strategy to provide immediate, actionable feedback during class time. While students work in groups or independently, teachers can circulate and gather observational data on sticking points and stellar work. With some common challenges and student exemplars gathered, teachers call a 5-minute "time out" to provide a mini-lesson to address areas of struggle and…