Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 914 av 1798

Forskning och utveckling kategorier

Kroppsligt förankrad kognition

2017-11-07
Varför är det mer angeläget och accepterat att jobba tvärvetenskapligt med estetiska lärprocesser och naturvetenskapliga ämnen för yngre barns lärande i skolans tidigare år än med äldre elever? Tillsammans med forskarkollegor har Fredrik Jeppsson visat hur våra sinnliga kroppsliga erfarenheter har betydelse för lärande för alla åldrar.
Forskning och utveckling kategorier

Using technology to facilitate planning for the co-taught classroom

2017-11-07
Co-teaching has been shown to be an effective, natural support for a diverse range of students in classrooms. When teachers work together (often a classroom teacher and a learning support teacher), students benefit from well planned differentiated instruction. Two sets of skilled and experienced minds can more effectively plan for all students in the room.
Forskning och utveckling kategorier

Six things principals are thinking when they get pitched edtech

2017-11-07
When school principals listen to pitches about the latest classroom technology from education-technology companies, some questions they have focus on the benefits of the technology and how to pay for it, writes California elementary-school principal Sara Shenkan-Rich. Principals are seeking partners in edtech ventures, not just salespeople, she notes in this commentary.