Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Place, space and materiality for pedagogy in a kindergarten

Publicerad:2012-09-13
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
This study explores how kindergarten spaces and materiality can be vital for children’s exploration of participation and how the physical environment enables children to interact and position themselves in play and meaning making.Methodologically this study is based on ethnographic fieldwork with two groups of 2- to 5-year-old children in two Norwegian kindergartens. Place, space and materiality are analysed through a theoretical framework based on socio-cultural perspectives of learning and meaning making, aspects of power relations in play supported by Corsaro’s concept of children’s power-sharing relations and Bourdieu’s reflections on social fields as fields of force. Författare: Solveig Nordtømme Place, space and materiality for pedagogy in a kindergartenEducation Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012  
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026