Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Play, adventure and creativity: unearthing the excitement and fun of learning

Publicerad:2023-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Many scholars discuss the role of play in early childhood education and the notion that play is the child’s vehicle for learning (Bodrova and Leong Citation2015). The justification for this is partly due to the power of play to engage children in the process of learning; it creates dispositions for intrinsic learning which are self-motivating and inherently rewarding. Play-based learning is often positioned as an approach to overcome the lack of motivation to learn which can be caused by schools if they impose mechanisms which Bruner (Citation1966, 127) suggests ‘fail to enlist the natural energies that sustain spontaneous learning’. As a result, play is thought to alleviate the potential for learning to be mundane, tedious, or repetitive because children see play as exciting and fun. These positive dispositions associated with play stem from children’s familiarity with playing – a process which is typically engrained in childhood by parents and caregivers from birth – creating a sense of control and ownership for children to direct their actions and experiences, or to exhibit control over others in certain play situations (Corsaro and Eder Citation1990).

Författare: Lorna Arnott

Play, adventure and creativity: unearthing the excitement and fun of learning

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Biologi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka
Fsk
15 maj – 19 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev