Principals ́ influences on teaching and assessment in special education
This study draws attention to SID principals’ self- understanding as system players, and the opportunities to influence practice ecology. It highlights how principals’ leadership within special education has the potential to improve teaching and assessment in local schools within a community, ultimately becoming the driving force for realising inclusive education.
Författare: Ingela Portfelt
Principals ́ influences on teaching and assessment in special education
Stockholm
Biologi
Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning
Hållbar utveckling i förskolan
Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka Fsk
15 maj – 19 jun