Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Providing materials and spaces for the negotiation of meaning in explorative play: Teachers’ responsibilities

Publicerad:2012-09-14
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
This article aims to illustrate how both physical and social factors influence possibilities for children’s learning (meaning negotiation) in visual art contexts in early childhood education. The main discussion relates to teacher’s responsibilities in providing physical and social contexts for such meaning negotiations. The processes I wish to illustrate are complex and, in order to make them comprehensible within the scope of this article, only a few examples with interactions with the same girl, the same materials and the same teacher are chosen from a qualitative, arts-based study in a single Norwegian preschool. Författare: Biljana C. Fredriksen Providing materials and spaces for the negotiation of meaning in explorative play: Teachers’ responsibilitiesEducation Inquiry Volume 3, No 3, September 2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026