Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

School Performance and Behaviour Profiles Among Finnish Adolescents, and Their Relations with Temperament Traits: A Person-centred Approach

Publicerad:1 mars
Uppdaterad:3 september
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The aim of this study was to examine what kind of school performance and behaviour profiles could be identified among students in the final grade of basic education in the Swedish speaking parts of Finland (N = 1149, grade 9), how these differed in temperament and how temperament could explain profile differences in first language (L1, Swedish) grades, behaviour grades, and results from standardised reading tests. Latent profile analysis revealed three groups of students with distinct L1 performance and behaviour profiles. One profile with good grades in L1 and behaviour, and good test results – one with satisfactory grades in L1, good grades in behaviour, and poor test results – and one with low grades in L1 and behaviour, and relatively good test results. High perseverance and low impulsivity were related to good L1 and behaviour grades. The findings implicate that student’s behaviour impact both the assessment of the subject and behaviour.

Författare: Camilla Svens-Liavåg, Johan Korhonen & Sol-Britt Arnolds-Granlund

School Performance and Behaviour Profiles Among Finnish Adolescents, and Their Relations with Temperament Traits: A Person-centred Approach

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fysik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i fysik! Möt en astronaut, få tips om experiment med små resurser, råd inför digitaliseringen av NP och andra verktyg för att utvecklas i din yrkesroll.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
25–26 jan 2024
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar för dig som vill lära dig mer om att utveckla undervisningen för hållbar utveckling i förskolan. Hållbarhetsfrågorna påverkar barnens liv här och nu med en framträdande roll i läroplanen, och förskolans pedagoger har en nyckelroll i att fördjupa undervisningen utifrån olika perspektiv.
Läs mer & boka
Fsk
19 feb – 1 apr 2024
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev