Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Space and materiality in early childhood pedagogy – introductory notes

Publicerad:2012-09-13
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
Gunvor Løkken and Thomas Moser discuss in detail the concepts of ‘materiality’ and ‘space’ and present the ways in which they are used within a research project that has generated the rich data presented in the articles of the thematic section. Using a multitude of data collection techniques that draw on ethnographic approaches to researching kindergarten cultures, the authors explore various aspects of pedagogy and meaning-making modes through the use of materials and space, and the roles that actors (teachers and children) play within them. Författare: Gunvor Løkken & Thomas Moser Space and materiality in early childhood pedagogy – introductory notes Education Inquiry Vol. 3, No. 3, September 2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026