Hoppa till sidinnehåll

Storyboarding an Animated Film

Publicerad:2009-09-08
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
This paper applies notions of transformation to the analysis of data on semiotic processes related to making an animated film. The data derives from a study conducted in an upper secondary school in Copenhagen with students (18 years old) participating in a week-long workshop. The paper applies the concept of transduction with a focus on film storyboards: how students transform ideas when working with different modes (audio, visual) of representation. Data includes discourse analysis of semiotic processes and texts, referring to Social Semiotics and the methodology of Mediated Discourse Analysis. Conclusions highlight transformation as relevant for learning to reflect on media and the implications for teaching, given the increasing influence of visual modes of communication. Författare: Lisbeth Frølunde Storyboarding an Animated Film: A Case Study of Multimodal Learning Processes in a Danish Upper Secondary SchoolDesigns for Learning Volume 2 Number 1 June 2009
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Elevhälsa

Skolportens fortbildning för dig som arbetar inom elevhälsan! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg om bland annat symptomnätverk, krisstödsarbete och giftig maskulinitet. Du får även lyssna till utredaren av regeringens nya elevhälsoutredning. Delta på plats i Stockholm 3–4 december eller via webbkonferensen 12 december–16 januari!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
3–4 dec
Digital temaföreläsning

Hedersrelaterade normer och förtryck i förskolan

Skolportens digitala tema för dig som vill veta mer om hur vi möter hedersrelaterade normer och förtryck i förskolan. Använd temat enskilt eller med kollegor, där ni tillsammans processar innehållet och kopplar det till er verksamhet. Är ni 5 personer eller fler som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
15 sep – 20 okt