Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education

Publicerad:2023-03-30
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
This research paper presents a qualitative, single case study based on empirical material collected during a course in microteaching in Norwegian Early Childhood Teacher Education. Our research question is: What leadership skills do students develop in Early Childhood Teacher Education through embodied learning with microteaching? Författare: Grete Skjeggestad Meyer & Ingunn Reigstad Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher educationNordisk barnehageforskning Vol. 20, No. 1, 2023
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026