Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education
This research paper presents a qualitative, single case study based on empirical material collected during a course in microteaching in Norwegian Early Childhood Teacher Education. Our research question is: What leadership skills do students develop in Early Childhood Teacher Education through embodied learning with microteaching?
Författare: Grete Skjeggestad Meyer & Ingunn Reigstad
Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education

Stockholm
Skolbibliotek
Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm 6–7 maj eller digitalt via webbkonferensen 15 maj–5 juni. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. ERBJUDANDE! Bjud in rektor gratis på webbkonferensen.
Läs mer och boka
6–7 maj
Digital temaföreläsning
Barns utveckling i en digital värld
Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning, som presenterar den senaste forskningen om digitala mediers påverkan på barns utveckling, inlärning och psykiska hälsa. Föreläsningen är av intresse för dig som arbetar i förskolan eller har barn i förskoleåldern. Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
28 apr – 2 jun