Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Student Participation and School Success

Publicerad:2010-06-10
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The Swedish school law and curriculum states that students shall be participative in their work. They should work in a participative manner and the pedagogical idea is that influence and participation has multiple benefits for students’ development. In this article the relationship between student participation and school success is examined. By using a theoretically-based participation index eight schools were chosen for closer examination. Success was measured by school grades and the level of perceived bullying among students. Student participation seems to have beneficial effects on students’ academic and social development. In schools with a higher level of student participation the grades were higher and the level of perceived bullying among the students was lower than schools with a lower level of participation. Författare: Björn Ahlström Student Participation and School SuccessEducation Inquiry 2/2010
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026