Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Support of language and communication in the ‘Tambour situation’ in Swedish preschools

Publicerad:2021-03-02
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The aim of this study was to investigate in what ways children’s language development could be supported from the staff at Swedish preschools in the ‘Tambour situation’ (the transition time at the preschool’s reception area). The support of Physical Language Learning Environment and Language Learning Interactions were observed for children (1–5 years). Initial video-taped observations were followed by the staff’s examination of the language practice. Data were analysed by using an observation-tool, identifying the support of the children’s language-use and how it could be further developed. After six weeks another video-taped observation was made and the observations were compared. The Language Learning Environment dimension scored higher than the Language Learning Interactions did. Potentials for increasing the support of language learning were found. These observations turned out to be flexible measures to support teachers developing practices and finding targeting areas for specific actions to improve the children’s language and communication.

Författare: Ann Nordberg

Support of language and communication in the ‘Tambour situation’ in Swedish preschools

Early Child Development and Care Volume 191, 2021, Issue 5

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Biologi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka
Fsk
15 maj – 19 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev