Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Taming the Game

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
Within recent childhood research, children are considered actors and interpreters of their everyday life, including the use of media. The research cited in this article builds on this perspective, and focuses on children’s experiences with computer gaming. As for computer games, analysts point towards the need to include the context of gaming, in addition to the different elements of the games, into gaming analysis. The article therefore elaborates on the importance of the gaming context, by applying a domestication research perspective. The article presents results from a qualitative research project on children and gaming. Different elements constituting gaming contexts were discussed with 11-year-olds to identify if and why some gaming experiences were considered scarier than others. The research project concludes that the social aspects of the gaming context in this sense are very important and appreciated. In addition, children actively manipulate elements of the gaming context to reduce the “fear factor”. Författare: Ingrid Kjørstad Taming the Game: Children’s Constructive Use of Social and Communicative Context When Playing Scary Computer GamesHuman IT Nummer 10.1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026