Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Publicerad:2022-04-26
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
The purpose of the study is to create a deeper understanding of teachers’ sense-making of principals’ leadership in the context of collaboration within and beyond school. Data were collected over three years, from semi- structured individual and group interviews with teachers, as well as a part of a teacher questionnaire. A qualitative content analysis, guided by an institutional perspective on organizations and sense-making theory, was performed, and the analysis revealed that important sense-making was related to the leadership practices and the formal leader. The findings provide an elaborated illustration of how intentional efforts to collaborate and develop the schools in various collaboration beyond school may affect the normative, and cultural-cognitive aspects within schools. Författare: Susanne Sahlin Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026