Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teaching and Learning Podcasting through Blogging

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This article reports on an online workshop which was held in October 2006 on the topic of contemporary web 2.0 technologies. The workshop was a part of the European project eLene-Teacher Training. The workshop was organised by two teacher educators in Sweden and 33 participants was enrolled from eight countries in Europe. The workshop took place during one week on the Internet in a blog environment. The workshop is analysed from both a pedagogical and technical perspective. The workshop is evaluated with a questionnaire, analysis of blog posts and podcasts and through reflections from the teacher educators. The result indicates that the technical aims were reached i.e. the participants learned to create podcasts and learned to blog. The pedagogical aims suffered from difficulties to discuss for example attitudes to publishing content on the Internet. Instead pedagogical issues should be raised by the participants.

Författare: Peter Bergström och Krister Lindwall

Teaching and Learning Podcasting through Blogging

Tidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev