Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Tekstmeldinger som norskfaglig potensial

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This article reflects upon SMS text messages as texts proper, and the role such texts may play in text and communication studies in the classroom. In early 2007, Norwegians exchanged three billion SMS text messages, a rich text corpus, and a noteworthy “out of school” text practice. This has to be considered when dealing with text in language education.

The qualitative analyses of these texts are based on both functional grammatical, text linguistic, pragmatic, and literary analytical tools. In addition, I shall open up a discussion on what may be a didactical potential in dealing with such texts in school.

The empirical material comprises SMS texts stored by friends, colleagues, children, other relatives, public text messages, and those on my own mobile phone. I shall refer to present research on this topic, mainly in the fields of sociology and social psychology, as a background for my own analyses, and as contributions to an ongoing and relevant discussion of modern text culture.

Författare: Harald M. Iversen

Tekstmeldinger som norskfaglig potensial

Human IT nummer 10.2

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun