Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

The politics of intercultural education in Cyprus: Policy-making and challenges

Publicerad:2013-04-11
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

The main goal of this study is to examine the politics of the development of intercultural education policy in Cyprus. More specifically, it examines the content of intercultural policies developed by the state and particularly the Ministry of Education and Culture. In addition, the study focuses on the challenges that may impede the development and implementation of such policies. The analysis draws upon policy documents collected from the Ministry of Education and Culture and interviews carried out with Cypriot policy-makers. The Ministry has initiated an educational reform, including a reform of the national curriculum, leading towards a more intercultural orientation. Nonetheless, the findings of this research indicate there is a gap between policy rhetoric and practice.

Författare: Christina Hajisoteriou & Panayiotis Angelides

The politics of intercultural education in Cyprus: Policy-making and challenges

Education Inquiry, Volume 4, No. 1, March 2013

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev