Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Understanding black academic attainment: Policy and discourse, educational aspirations and resistance

Publicerad:2013-03-28
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This article is a contribution to the ongoing issue and debate concerning the performance of black children in British schools. The issue of under-performing black students is longstanding and persistent. There has been a lack of political will to rectify the matter. On the contrary, the inculcation of neo-liberal education policies with their emphasis on competition and choice is exacerbating existing inequalities. It is argued that an understanding of inequalities can be enhanced by intersectional analysis. The post-school experience of black students indicates a desire to transform their relative school failure through the use of wider community resources. A case study reveals the attempts of black students to move beyond their negative school experience. Critical social capital in the black community can foster a proactive approach in access to post-school education.

Författare: Cecile Wright

Understanding black academic attainment: Policy and discourse, educational aspirations and resistance

Education Inquiry, Volume 4, No. 1, March 2013

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev