Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Visualisation to support children with attention-deficit/hyperactivity disorder learning to solve mathematical word problems: A randomised controlled trial

Publicerad:2023-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
This randomised controlled trial experimental study compared the effectiveness of using two different types of visualisation – self-constructed visualisation (SCV) and passively received visualisation (PRV) – to help children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) solve mathematical word problems. While SCV refers to drawings that children create to help solve given word problems, PRV refers to pre-made images that accompany word problems. Twenty children with ADHD in Kuwait, aged nine to 11 years, were randomly assigned to either the SCV or PRV group, where they were taught to use either SCV or PRV to solve word problems across 20 daily one-to-one sessions. The results showed that regardless of the visualisation type, children’s word problem-solving ability significantly improved. Children with ADHD should thus be encouraged to use visualisation to help make the word problem-solving process more accessible to them. Författare: Fatemah AlmuwaiziriNatthapoj Vincent Trakulphadetkrai och Timothy WilliamsVisualisation to support children with attention-deficit/hyperactivity disorder learning to solve mathematical word problems: A randomised controlled trialBritish Journal of Special Education  
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Elevhälsa

Skolportens fortbildning för dig som arbetar inom elevhälsan! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg om bland annat symptomnätverk, krisstödsarbete och giftig maskulinitet. Du får även lyssna till utredaren av regeringens nya elevhälsoutredning. Delta på plats i Stockholm 3–4 december eller via webbkonferensen 12 december–16 januari!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
3–4 dec
Digital temaföreläsning

Hedersrelaterade normer och förtryck i förskolan

Två digitala temaföreläsningar om hur vi möter hedersrelaterade normer och förtryck i förskolan, 15 sept–20 okt. Arbeta enskilt eller med kollegor, där ni processar innehållet och kopplar det till er verksamhet. Är ni 5 personer eller fler? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
15 sep – 20 okt