Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Visualisation to support children with attention-deficit/hyperactivity disorder learning to solve mathematical word problems: A randomised controlled trial

Publicerad:2023-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This randomised controlled trial experimental study compared the effectiveness of using two different types of visualisation – self-constructed visualisation (SCV) and passively received visualisation (PRV) – to help children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) solve mathematical word problems. While SCV refers to drawings that children create to help solve given word problems, PRV refers to pre-made images that accompany word problems. Twenty children with ADHD in Kuwait, aged nine to 11 years, were randomly assigned to either the SCV or PRV group, where they were taught to use either SCV or PRV to solve word problems across 20 daily one-to-one sessions. The results showed that regardless of the visualisation type, children’s word problem-solving ability significantly improved. Children with ADHD should thus be encouraged to use visualisation to help make the word problem-solving process more accessible to them.

Författare: Fatemah AlmuwaiziriNatthapoj Vincent Trakulphadetkrai och Timothy Williams

Visualisation to support children with attention-deficit/hyperactivity disorder learning to solve mathematical word problems: A randomised controlled trial

British Journal of Special Education

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Biologi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka
Fsk
15 maj – 19 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev