Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Who is Who

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
This paper presents a study of computer based text development processes performed by ten native English language writers. The aim of this study is to analyse the text development process at a micro-level using a computer to explore whether unique keystroke patterns exist that can be used to identify individuals and different writing tasks. Keystroke logging techniques have been used together with fuzzy-logic comparison engines to identify unique keystroke patters across different tasks. Results indicate that patterns can be defined that are stable within writers but different between writers. Finally the paper suggests future improvements to the comparison engines and discusses ethical issues that need to be considered if such an identification mechanism were to be introduced into online assessment systems. Författare: Hakim Usoof och Eva Lindgren Who is Who and doing What in distance education? Authentication and keystroke dynamicsTidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026