Nya avtalet: ”Måste titta på var gränsen för undervisningstid går”
Om en månad ska det nya läraravtalet vara i hamn. En viktig del i förhandlingar som pågår just nu är hur mycket lärare undervisar. "Det måste finnas gränser för hur mycket är det rimligt att undervisa", säger LR-ordförande Åsa Fahlén.
