Nearly 70% of math teachers have not received professional development about using AI to teach math, and more than a third of those don't want it, according to an EdWeek Research Center survey.
En privatskole i London har som den første skole i Storbritannien implementeret et AI-program, hvor undervisningen fortrinsvis varetages af en computer i stedet for en lærer.
Det är dags att lyfta blicken och föra en mer nyanserad debatt om hur skolan bör förhålla sig till digitalisering och AI. Om vi ska komma ur skyttegravarna är det viktigt att enas om att det inte måste finnas en konflikt mellan skärm och pärm, skriver sju lärare inom Academedia.
SETT-mässan har brakat i gång i Kista och AI:s roll i skolan löper genom evenemanget som en skogsbrand. Vi Lärare frågade fem lärare om deras åsikter och erfarenheter om chat-bottarna – som hela tiden ligger steget före.
Training on generative artificial intelligence for teachers has increased significantly, with 48% of districts providing training in 2024 compared with 23% in 2023, according to a RAND report. However, the report highlights an equity gap, with low-poverty districts more likely to offer training than high-poverty districts.
Västra Berga skola i Helsingborg har testat ett nytt AI-verktyg. Det ska hjälpa till med att hitta metoder för att stödja och hjälpa eleverna. Ett av målen: Högre betyg i nian.
Barn och unga mellan 8-19 år väljer bort traditionella sökmotorer som Google för AI-tjänster som ChatGPT, enligt den årliga rapporten ”Barnen och Internet” som Internetstiftelsen släpper först i höst.
Research suggests that unrestricted AI use can hinder learning, but AI tutors designed to prompt and prod can be powerful teaching tools. Here’s how to create one.
In a survey of more than 1,000 public school teachers — done through Samsung’s partners at DonorsChoose — a whopping 96 percent said AI “will become an intrinsic part of education within the next decade.” Just as many said they currently lack the resources to integrate artificial intelligence into their curriculum.
Artificial intelligence is playing an increasingly dominant role in how students navigate school, and some teachers are warning the technology could be hurting their critical thinking skills.
Research highlights a significant gap in AI training for teachers, noting that schools of education are not adequately preparing educators to use AI, write Steven Weiner and Robin Lake, both with the Center on Reinventing Public Education, which conducted the study.