Hur kommer det sig att lärare i Eritrea inte själva kan bestämma var det vill jobba någonstans? Och varför var byskolans elever så trötta? Hör Medhani Fesshaye, ung lärare i Eritrea, berätta om svårigheterna att undervisa 60 barn i ett klassrum när det nästan inte fanns några läromedel. Tekeste Negash, professor emeritus i historia och…
Hon har kallats världens bästa lärare, Andria Zafirakou från London. Trots alla möjligheter som Global Teacher Prize förde med sig jobbar hon kvar på skolan i problemutsatta Brent. "Jag älskar mitt jobb och vill inte ha något annat", säger hon.
This report contains more than 35 updated structural indicators on education policies for the 2018/19 school/academic year in six policy areas: early childhood education and care (ECEC), achievement in basic skills, early leaving from education and training (ELET), higher education, graduate employability and learning mobility. It additionally provides a short overview of the major reforms…
Vilka utbildningspolitiska reformer har förbättrat elevers grundläggande färdigheter och hur har förskoleverksamheterna runt om i Europa utvecklats? En ny rapport från Eurydikenätverket ger en lägesbild av hur utbildningen i Europa utvecklats de senaste fem åren.