Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 357 av 484

TALIS 2018 - En studie om lärares och rektorers arbete i grund- och gymnasieskolan Delrapport 1

2019-06-19
Denna rapport är den första av två delrapporter som redovisar resultat från TALIS 2018. Delrapporten fokuserar på svenska lärares och rektorers svar i förhållande till andra länder men täcker inte alla områden som redovisas i den internationella TALIS-rapporten. (pdf)

TALIS 2018 Results (Volume I) - Teachers and School Leaders as Lifelong Learners

2019-06-19
The OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) is the largest international survey asking teachers and school leaders about their working conditions and learning environments, and provides a barometer of the profession every five years. Results from the 2018 cycle explore and examine the various dimensions of teacher and school leader professionalism across education systems.…

”Den allvarliga lärarbristen kvar under överskådlig tid”

2019-06-12
Skolverkets satsning på stöd till obehöriga lärare kritiseras av LR och Lärarförbundet. Vi bedömer att deras farhåga om att synen på läraryrket riskerar att devalveras är överdriven. Lärarlegitimationsreformen har brett stöd. Medvetenheten om hur betydelsefullt det är med behöriga lärare är stor i Skolsverige, skriver Peter Fredriksson, Skolverket, i en replik.
1356357358484