Hoppa till sidinnehåll
Debatt

”Praktiknära forskning – en evig fråga?”

Publicerad:2020-12-17
Uppdaterad:2023-08-31
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
Praktiknära forskning handlar inte bara om elevers lärande och undervisning utan inbegriper även övriga praktiker som ledarskap, lärares kompetensutveckling, forskning och utvärdering. Det räcker inte att enbart förändra en av dessa praktiker då praktikerna hänger samman och på verkar och påverkas av varandra. För att praktiknära forskning ska leda till förändring behöver lärares medverkan organiseras på lokal nivå, skriver Karin Rönnerma , professor em. vid Göteborgs universitet.
Stockholm

Undervisa i artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt

Högläsning i förskolan

I den här kursen med kursledare Ann S. Pihlgren får du handfast information om hur högläsningsstunderna kan bli så språkutvecklande som möjligt, och ett viktigt nav som förskolans undervisning kan kretsa runt. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr!
Mer info
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev