Nyhetskategorier
Gymnasieskola JO-kritiseras efter kroppsvisitation av elever
När Västerhöjdsgymnasiet i Skövde gjorde kroppsvisitationer av eleverna i samband med skolstarten 2020 för att leta efter alkohol och vattenballonger, bröt de mot lagen. Det konstaterar chefs-justitieombudsmannen som utrett händelsen efter att en elev anmält, och som nu riktar kritik mot skolans ledning.
