Tidigare rektor åtalas – ska ha lurat Skolverket på 2 miljoner
Den tidigare rektorn på nu nedlagda Västerås Citygymnasium åtalas för flera fall av grovt bedrägeri.Han ska bland annat skrivit fel antal elever som gått i skola på loven till Skolverket, och med alla bedrägerimisstankar inräknade ska han ha fått ut närmare två miljoner kronor från Skolverket.Den åtalade nekar till brott.
