Nyhetskategorier
Skola kritiseras – elever fick bara 45 minuter i simhallen på fyra år
Eleverna hade varit i simhallen endast en gång under sina år på lågstadiet. Det är alldeles för lite, slår Skolinspektionen fast i ett färskt beslut om föreläggande. "Vi hoppas att detta kan bli en signal till andra skolor," säger Henrik Gustavsson, utredare på myndigheten.
