Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Skolmarknad"

Visar sida 22 av 24

Nyhetskategorier

Krafttag för att marknadsföra skolorna

2012-09-12
Nu tar barn- och utbildningskontoret krafttag för att marknadsföra de kommunala skolorna i Sundsvall. Därför har kommunen slutit ett avtal med företaget SKOP som ska genomföra ett stort antal telefonintervjuer. – Syftet är att skapa en gemensam marknadsföringsstrategi för alla skolor, säger stabschef Agneta Ögren.
Nyhetskategorier

Själva skolan ett problem?

2012-09-07
Om man vill hitta en symbol för vad som hänt med svensk skola kan man observera att en friskolekoncern kan kalla sig Kunskapsskolan utan att detta väcker löje. Att tala om en kunskapsskola borde vara som att säga att man vill köpa glassig glass. Svenska föräldrars nya problem är att identifiera vilka skolor som är…
Nyhetskategorier

Tuffa tider för friskolor

2012-09-05
Ökad utslagning och fallande vinster blir följden när antalet gymnasieelever i landet stadigt minskar. De senaste tre åren har antalet elever minskat med runt 30000 och, enligt Skolverkets prognos, minskar antalet elever med ytterligare drygt 60000 till läsåret 2015/2016.