Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

From risk to resilience. The therapeutic ethos in youth education

Publicerad:2012-10-04
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This article considers the rise of therapeutic education in Finland, a phenomenon already acknowledged in Europe, Canada and the United States. In Finland, the therapeutic ethos has been assimilated into educational policies and practices, but the shift to therapisation and especially its consequences have attracted little interest in critical educational research. This article is based on a Foucauldian discourse-analytic methodology and on a previous empirical study. It emphasises the effects of therapeutic interventions in education and focuses on project-based educational practices that deal with young adults who are on the margins of society. The central argument is that therapeutic interventions force young adults to focus more on themselves and lead to an internalisation of the idea that societal problems such as unemployment, a lack of education or criminal behaviour are in fact individual-based.

Författare: Kristiina Brunila

From risk to resilience. The therapeutic ethos in youth education

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev