Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

From risk to resilience. The therapeutic ethos in youth education

Publicerad:2012-10-04
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This article considers the rise of therapeutic education in Finland, a phenomenon already acknowledged in Europe, Canada and the United States. In Finland, the therapeutic ethos has been assimilated into educational policies and practices, but the shift to therapisation and especially its consequences have attracted little interest in critical educational research. This article is based on a Foucauldian discourse-analytic methodology and on a previous empirical study. It emphasises the effects of therapeutic interventions in education and focuses on project-based educational practices that deal with young adults who are on the margins of society. The central argument is that therapeutic interventions force young adults to focus more on themselves and lead to an internalisation of the idea that societal problems such as unemployment, a lack of education or criminal behaviour are in fact individual-based.

Författare: Kristiina Brunila

From risk to resilience. The therapeutic ethos in youth education

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Specialpedagogik i grundskolan

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som möter elever i behov av stöd i grundskolan. Välj om du vill delta i Stockholm eller digitalt! Ta del av den senaste forskningen om bland annat AI och framtidens digitala skola, neurodiversitet och hur vi implementerar ett specialpedagogiskt förhållningssätt i hela verksamheten.
Läs mer & boka
Åk F–9
7–8 maj
Digital temaföreläsning

Arbeta mot hedersrelaterat våld och förtryck i skolan

Skolportens digitala föreläsning med Issis Melin, för dig som vill lära dig mer om arbete mot hedersrelaterat våld och förtryck i skolan. Föreläsningen fokuserar på hur elevhälsoteamet kan identifiera hedersrelaterade beteenden, samt hjälpa utsatta elever att komma ur sin situation. Ta del av denna föreläsning mellan 22 april–5 juni!
Läs mer & boka
Åk F–Gy
22 apr – 5 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev